Content Marketing
Content Marketing – grunden för din digitala marknadsföring
Många företagare jag träffar säger: Vi har massor av bra historier att berätta, mängder av produktinformation och fantastiska medarbetare. Det finns en hake. Få vet om det, och informationen finns på hårddisken, på intranätet, i affärssystemet eller i värsta fall inte alls nedskriven. I andra fall finns det publicerat och snyggt upplagt på webbplatsen, för två år sedan. Ett tredje scenario är att informationen är både ny och på hemsidan, men når aldrig ut socialt, mobilt eller till sökmotorerna.
Förändrat synsätt på företagens marknadsföring
Content Marketing handlar om att förändra synsättet på företagens information. Att skapandet av innehåll är ett av de mest centrala processerna när det gäller försäljning och marknadsföring. Att det inte är det där jobbiga man ber byrån om när allt annat är klart. Content Marketing är många gånger ett nytt sätt att tänka, organisera sig och att våga. Att våga låta många fler komma till tals oftare. Varje dag går miljoner svenskar hem och pratar om sina jobb, även i digitala media. Men på jobbet, där är det munkavle på, allt ska passera marknadsavdelningen, informationsdirektören eller produktägaren. Det mesta stannar då någonstans på vägen.