Inbound Marketing
Inbound Marketing – respekt och trovärdighet
Jag känner det. Du vet det. Vi har kommit till en punkt där reklam och försäljning blir störande, irriterande och ibland helt oönskad och till och med väldigt stressande. Kloka företagare och smarta marknadschefer tänker längre. Därför funderar du just nu på vad Inbound Marketing innebär för dig och ditt företag.
Inbound Marketing är ett samlingsbegrepp för att använda bloggar, podcasts, video, eBooks, nyhetsbrev med opt-in, whitepapers, SEO, social media marketing, och andra typer av innehållsmarknadsföring “Content Marketing”. Genom att se till att rätt information finns tillgänglig i utvalda kanaler vid rätt tillfälle, det vill säga när en kund efterfrågar den, skapas ett förtroende mellan säljare och köpare. Visste du t.ex. att så mycket som 57% av köpprocessen*, är gjord innan en kund inom B2B väljer att kontakta dig som säljare? Alltså den tid som köparen spenderar på nätet med egna efterforskningar och jämförelser.
*The Digital Evolution in B2B Marketing – CEB/Google